Schildts & Söderströms Litteratur

Kirjakustantamo Schildts & Söderströms halusi uudistaa Kirjamessukonseptinsa. Vuosia samalla kaavalla toteutettu messuosasto kaipasi täydellisen kasvojenkohotuksen. Osastosta haluttiin modernin tyylikäs muttei turhan fiini. Osaston haluttiin olevan avoin mutta samalla olohuonemaisen viihtyisä keidas keskellä hektistä Kirjamessua. Kirjat ja kirjailijat haluttiin nostaa aiempaa selvästi paremmin esiin. Varastointilogistiikka ja takahuoneen toimivuus olivat tärkeitä. Lapset haluttiin huomioida oman viihtyisän lukunurkkauksen muodossa. Schildts & Söderströmsin uudistunut yritysilme haluttiin tyylikkäästi esiin.

Pulp suunnitteli osastoratkaisun, joka vastasi tilaajan visioon täydellisesti. Olohuonemainen viihtyisyys, avonaisuus ja tuotteiden hyvä esillepano muodostivat tyylikkään ja toimivan kokonaisuuden. Visuaalisuuteen kiinnitettiin erityistä huomiota suurten kuva- ja logopintojen muodossa ja vastaavasti pienissä kodinomaisisissa yksityiskohdissa. Kiitosta osakseen saivat myös tilava takahuone sekä lasten lukunurkkaus, joka houkutteli pieniä ja vähän isompiakin messuvieraita. Messukonseptin kasvojenkohotus ylitti tilaajan odotukset. Positiivista palautetta tuli runsaasti niin toimeksiantajan, kirjailijoiden, messuyleisön kuin messujenkin tahoilta.