Uusi Aalto Waterexpo

Evento awards 2017

Aalto Waterexpo

Helsingin venenäyttely halusi uudistua. Vakiintunut kävijäkunta ikääntyi ja kävijämäärän trendi oli laskeva. Venemessujen tarjooma ja ohjelmasisältö toistivat itseään. Haluttiin toteuttaa nuorennusleikkaus ja päivittää venenäyttelyn profiilia. 

Pulp kehitti Messukeskukselle tapahtumakonseptin, joka tuo vesillä harrastamisen lajit, tuotteet ja palvelut omaksi elämykselliseksi kokonaisuudeksi osaksi venemessuja. Täysin uudenlainen tarjooma, välineiden ja lajien kokeilumahdollisuus altaissa sekä tasokas ohjelmasisältö freesasi venenäyttelyn konseptia toivotulla tavalla. Laajentamalla sisältöä integroimalla vesillä harrastaminen osaksi venenäyttelyä tavoitettiin kokonaan uusia vesillä ja veden äärellä harrastamiseen linkittyviä kohderyhmiä. Rohkealla uudistuksella oli positiivisesti kumuloiva vaikutus venemessuille ja tulokset nähtiin nopeasti.    

Kävijämäärät kääntyivät kasvuun, kävijäkunnan keski-ikä laski ja uusi veneilevä ja vesillä harrastava sukupolvi saatiin liikkeelle. Aallosta kehittyi Pohjois-Euroopan johtava vesillä harrastamisen indoor -tapahtuma, infotainmentia parhaimmillaan. Erikoismaininnan ansaitsee Aallon kalastus, joka on tänä päivänä alansa kiistaton ykköstapahtuma Suomessa. Vuonna 2025 toteutettiin järjestyksessään jo yhdestoista Aalto, mikä kertoo tapahtumakonseptin menestyksestä. Muutos vaatii rohkeaa visiota, resursseja ja sitoumista pitkäjänteiseen työhön. Haluammekin kiittää Messukeskusta rohkeudesta ja muutosmyönteisestä yrityskulttuurista.  

fiFI