Helsingin venenäyttely halusi uudistua. Vakiintunut kävijäkunta ikääntyi ja kävijämäärän trendi oli laskeva. Venemessujen tarjooma ja ohjelmasisältö toistivat itseään. Haluttiin toteuttaa nuorennusleikkaus ja päivittää venenäyttelyn profiilia.
Pulp kehitti Messukeskukselle täysin uudenlaisen tapahtumakonseptin, joka esittelee vesillä harrastamisen lajit, tuotteet ja palvelut omana elämyksellisenä kokonaisuutena venemessujen yhteydessä. Uudenlainen tarjooma, välineiden ja lajien kokeilumahdollisuus altaissa sekä tasokas ohjelmasisältö freesasi venenäyttelyn konseptia toivotulla tavalla. Laajentamalla venenäyttelyn sisältöä ja integroimalla vesillä harrastaminen osaksi venenäyttelyä tavoitettiin kokonaan uusia vesillä harrastamiseen linkittyviä kohderyhmiä. Rohkealla uudistuksella oli positiivisesti kumuloiva vaikutus venemessuille ja tulokset nähtiin nopeasti.
Kävijämäärät kääntyivät kasvuun, kävijäkunnan keski-ikä laski ja uusi veneilevä ja vesillä harrastava sukupolvi saatiin liikkeelle. Aallosta kehittyi Pohjois-Euroopan johtava vesillä harrastamisen indoor -tapahtuma, joka on infotainmentia parhaimmillaan. Erikoismaininnan ansaitsee Aallon kalastus, joka on tänä päivänä alansa kiistaton ykköstapahtuma Suomessa. Vuonna 2025 toteutettiin järjestyksessään jo yhdestoista Aalto, mikä kertoo tapahtumakonseptin menestyksestä. Muutos vaatii rohkeaa visiota, resursseja ja sitoumista pitkäjänteiseen työhön. Haluammekin kiittää Messukeskusta edelläkävijyydestä, rohkeudesta ja muutosmyönteisestä yrityskulttuurista.