Schildts & Söderströms Läromedel

Koulukirjakustantamo Schildts & Söderströms Läromedel halusi uudistaa messukonseptinsa niin osaston kuin sisällön suhteen. Vuosia samalla formaatilla kasattu osasto noudatti messujen ruotsinkielisen alueen yhtenäistä, rakenteiltaan samaa ja väritykseltään punavalkoista linjaa. Haluttiin täysin uudelleen mietitty kokonaisuus, joka olisi nyt myös Schildts & Söderströmsin brändin näköinen. Ideoita kaivattiin myös messujen kaupallisen konseptin hiomiseen.

Pulp suunnitteli ja toteutti osastoratkaisun, joka ilahdutti tilaajaa detaljeja myöten. Tyylikkäästi brändätty, selkeä ja avoin osasto varastoineen, palvelutiskeineen ja aktivointipisteineen oli kaikkea sitä mistä oli haaveiltu jo hyvän aikaa. Kaupallinen strategia piti sisällään asiakaskunnan aktivoinnin ja sitouttamisen alkaen jo ennen messuja. Messukutsuun vastanneiden ja messuohjelmiin ilmoittautuneiden asiakkaiden lukumäärä oli ennätyksellinen. Tapaamisten sopiminen ja asiakasvirtojen porrastaminen saatiin hanskattua optimaalisella tavalla. Osastolla olikin tasaisen vilkas ja iloinen ilmapiiri läpi messujen. Tapahtumalle asetetut tavoitteet ylitettiin ja asiakaskuntaa saatiin sitoutettua aivan uudella tavalla. Tämä näkyi myös saaduissa asiakaspalautteissa.

fiFI