Nike lentokenttä pop-up

Just do it. Kolme sanaa, jotka mainonnan maailmassa eivät selittelyjä kaipaa. Nike Finland halusi Helsingin lentokentälle pop-up-kaupan. Yhteistyössä Clear Channelin kanssa koko projekti puserrettiin valmiiksi ennätysajassa. Tehtävänanto oli haasteellinen. Tilaa oli 90 neliömetriä tax-free-alueella, jossa ostopäätöksiä ei juuri jahkailla. Nike halusi myydä erityisesti jääkiekkovaatemallistoaan ja viestiä kaikessa urheilun sankaruutta. Samalla alueen tuli toimia kisakatsomona Suomen jääkiekon MM-kilpailuiden ajan. Pika-aikataululla sama tila muutettiin samana kesänä vastaamaan jalkapallofanien tarpeisiin. Euroopan mestaruuskilpailuja varten koko pop-up-kauppa meni uuteen uskoon. Konsepti oli kuitenkin jo hallussa ja Nike sai toisen tyylikkään kokonaisuuden.

fiFI