TAVOITE
Lidl lanseerasi Suomessa talven pimeimpään aikaan Smart Home -valojärjestelmän ja halusi esitellä kuluttajille sen käyttötarkoitusta, monipuolisia tuote-etuja ja tietoa saatavudesta. Pulpin tehtävä oli suunnitella brändin edellyttämät keinot tuote-esittelyyn ja tarjota kuluttajille käyttäjäkokemuksia.
RATKAISU
Totesimme, että toiminnallisuuden demoamiseen ei tarvitse tavallista kodinomaista tilaa, jotta kuluttaja ymmärtäisi sen toimivan tavallisessa kodissa. Tärkeintä oli tarjota kokemus siitä, että Smart Home -järjestelmä mahdollistaa erilaiset tunnelmavalaistukset ja valojen säätäminen tapahtuu mobiiliapplikaation avulla. Suunnittelimme Kampin Narinkkatorille lasiseinäisen kontin. Light Boxin, ja sen sisälle erilaisia kiinnostavia visuaalisia elementtejä, joihin liitimme Lidlin Smart Home -valoja. Light Box oli Narinkkatorilla viikon ajan. Tapahtumaviikko alkoi Jargoni-podcast yhteistyön avulla. He tekivät lähetyksensä lasikontista. Loppuviikon ajan promoottori esitteli päiväsaikaan koronaystävällisesti mikrofoniin erilaisia valaistusratkaisuja Light Boxista käsin. Silloin kun Light Box oli miehittämätön, sen älyvalaistusta muokattiin etänä applikaation ja kamerayhteyden avulla.
TULOKSET
Light Box herätti paljon huomiota valoloistollaan harmaassa ympäristössä pimeään vuodenaikaan. Vaikka korona-ajan alku oli hiljentänyt Helsingin, viikon aikana yli 100 000 ihmistä näki Lidlin Smart Home -kontin ja valojärjestelmän tuote-edut. Yli 1200 ihmistä tutustui tuotteeseen promoottorin toimesta syvemmin.