John Deere Forestry

Metsäkoneiden globaali markkinajohtaja John Deere halusi uudistaa messukonseptinsa alan kotimaiseen päätapahtumaan FinnMetkoon. Aiempina vuosina yrityksen omin voimin toteutettu projekti haluttiin uudistaa ulkopuolisen osaajan kanssa. Haluttiin selkeyttä, yhtenäistä visuaalista ilmettä, relevanttia ohjelmasisältöä, viihtyisyyttä ja uusia tapoja rakentaa dialogi nykyisten asiakkaiden ja prospektien parissa.  

Pulp suunnitteli perinteikkään brändin ehdoilla messukonseptin, jossa suuren messuosaston toiminnot jaettiin omiksi osa-alueiksi. Yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen ja komeisiin esillepanoihin satsattiin. Tekninen edelläkävijyys, kokemuksellisuus ja inspiroiva ohjelmasisältö nostettiin ytimeen ja valjastettiin palvelemaan myynnin tavoitteita. Brändipresenssi koki selvän profiilinnoston. Asiakasvirtoja kyettiin ohjaamaan fiksummin ja tavoittamaan aiempaa paremmin. Projektin ulkoistamisen myötä John Deeren henkilökunta pääsi keskittymään täysipainoisesti ydintehtäviinsä. Uudistunut messukonsepti sai kiitosta niin tilaajalta kuin messuvierailta, ja mikä parasta myynti poiki hyviä tuloksia.